Unilevers Ariel-aanval op P&G: Een overwinning/nederlaag in Nederland

expertise:

Intellectueel Eigendomsrecht

nieuwsbrief:

Wilt u meer weten over dit onderwerp, schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

09 december 2014

Voor minstens één Shakespeare-liefhebbende Kat zal de naam Ariel altijd synoniem blijven staan voor een personage in zijn toneelstuk De Storm. Echter, voor letterlijk Het Grote Ongewassen roept het woord een merk op van wasmiddel dat met veel succes wordt verkocht door Procter & Gamble. Gezien de connecties met toverij en satanisme die P&G al lang ontkent, leek de keuze voor de naam Ariel, hij (of mogelijk zij) zijnde een sprite of demon, altijd een beetje gewaagd. Hoe dan ook, van Denise Verdoold en Maarten Rijks (beiden van Banning NV, Nederland), komt nieuws over een merkwaardige rechtszaak tussen PG en aartsrivaal Unilever die blijkbaar een raadselachtige wending heeft genomen.

Wil je meer lezen? Klik dan hier.