Persbericht: Advocatenkantoor BANNING uit Den Bosch opent kantoren in Amsterdam, New York en Singapore

donderdag, 29 september 2016

Den Bosch/Amsterdam, 29 september 2016. BANNING advocaten & fiscalisten uit Den Bosch opent drie nieuwe kantoren in Amsterdam, New York en Singapore. De officiële opening van ‘BANNING Amsterdam’ is op 6 oktober.

BANNING verbreedt hiermee in hoog tempo haar nationale en internationale dienstverlening en behoudt tegelijk haar eigen ‘DNA’: toegankelijk, betrokken en hoogwaardige expertise tegen Brabantse tarieven.

Voor de nieuwe vestigingen breidt BANNING uit. Inmiddels zijn er vijftien advocaten werkzaam in de Amsterdamse vestiging.

"Met de vestigingen in Azië en de Verenigde Staten vervullen wij een zogenaamde hub-functie voor onze nationale en internationale cliënten" zegt Marcus de Bont, bestuursvoorzitter van BANNING. "Zij hebben behoefte aan advies in Europa, Azië en Amerika. Door onze fysieke aanwezigheid kunnen wij snel en efficiënt optreden. Wij nemen de zorg voor begeleiding uit handen en werken wereldwijd samen met buitenlandse kantoren."

Een van de pijlers onder BANNING’s uitbreiding is een team van internationaal opererende fiscalisten, dat sinds 2015 onder leiding staat van John Linders en Jan-Gerben Smallenbroek. "Nederland is een import- en exportland, van groot tot klein. Een kantoor van onze omvang moet een internationale 'footprint’ hebben om alle cliënten te kunnen bedienen", zegt Smallenbroek, fiscalist en lid van het dagelijks bestuur.

De opening van het Amsterdamse kantoor wordt op 6 oktober a.s. om 17.30 uur officieel verricht door dr. Charles de Mooij, directeur van het Noordbrabants Museum. Het museum maakte onlangs internationaal furore met de Jheronimus Bosch-tentoonstelling.

BANNING’s vestiging in Singapore wordt op 18 en 24 oktober 2016 geïntroduceerd met lezingen over zakendoen in Azië. In het vierde kwartaal van 2016 volgt de opening van de vestiging in New York. Het hoofdkantoor van BANNING – opgericht in 1965 – blijft in Den Bosch. De sterke wortels in de regio geven het kantoor zijn specifieke Brabantse karakter. BANNING staat zowel MKB als multinationals bij en zal zijn scherpe tarieven handhaven.

"Wij willen het ‘DNA’ van ons Bossche kantoor inzetten om onze cliënten dezelfde service en kwaliteit te bieden in Amsterdam, Singapore en New York", zegt bestuursvoorzitter De Bont. "We gebruiken intern gekscherend de slogan: ‘Van Maaskantje tot Manhattan’. Dat zegt het eigenlijk precies."

______

Over BANNING advocaten & fiscalisten

BANNING is een nationaal en internationaal opererend kantoor op het gebied van legal & tax. Het kantoor bestaat 50 jaar en heeft haar hoofdkantoor in Den Bosch. In 2016 worden kantoren geopend in Amsterdam, Singapore en New York. Het kantoor is full-service en is in staat haar cliënten bij te staan op alle relevante rechtsgebieden. De advocaten van BANNING communiceren in duidelijke
taal. BANNING hanteert scherpe tarieven.

Contactgegevens
Marcus de Bont (m.debont@banning.nl), Jan-Gerben Smallenbroek (j.smallenbroek@banning.nl) Statenlaan 55, Den Bosch, tel. +31 73 692 7777, www.banning.nl.